Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali
Óraszám: 2/0/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dr. Balázs Tamás
Követelmény típus: kollokvium
Szak: Hittanár-nevelőtanár-közismereti tanár
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja: A tantárgy célja olyan didaktikai elméleti alapokat nyújtani a hittan tantárgy tanításához, melynek segítségével a hallgató az egyes korosztályok hitoktatásához elengedhetetlen pedagógiai jártasságra tesz szert.
|
|
A tantárgy tartalma: A kurzus során a következő témák kerülnek feldolgozásra: 1. A hitoktatás elhelyezkedése az Egyház lelkipásztori teológiájának rendszerében 2. Az iskolai vallásoktatás mibenléte 3. A hittanuló 4. A hitoktató pedagógus 5. A hittan tanulása 6. A hitoktatás tartalma 7. A hitoktatási folyamat 8. A hitoktatás stratégiái és módszerei
|
|
Elérendő kompetenciák: a) Tudás: A hittantanításhoz elengedhetetlen teológiai alapismeretek felelevenítése illetve pótlása, kiegészítése. b)Képességek: Az iskolai vallásoktatás helyzetének világos ismerete, lehetőségeinek és akadályainak megnevezése. c) Attitűdök: A gyermekközpontú hitoktatás művészetének elsajátítása és megvalósítása különféle iskolai környezetekben. d)Autonómia és felelősség: A pedagógiai alapú hitoktatás megteremtésének felelősségteljes megújítása és népszerűvé tétele. |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): Falus István: Didaktika, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. Klein Sándor: Gyerekközpontú iskola, Edge 2000 Kft., Budapest, 2002. |
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): José Manuel Prelezzo (a cura di): Dizionario di Scienze dell’Educazione, ElleDiCi, Torino, 1997. Antonio Arto: L’agire educativo nella prospettiva dello sviluppo umano, AIPRE, Roma, 2000. Flavio Pajer: Insegnante di Religione, in Joseph Gevaert (a cura di): Dizionario di Catechetica 355-356. Elle Di Ci, Torino, 1987. |
Utoljára módosítva: 2025. 01. 07. 15:14
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.