Közösségépítés

GLKA2011

Kreditérték: 2

Tagozat: Levelező

Óraszám: 0/6/0

Oktatás nyelve: magyar

Tárgyfelelős oktató: Dr. Kürnyek Róbert

Követelmény típus: gyakorlati jegy

Szak: Katekéta-lelkipásztori munkatárs

Képzés szintje: BA


A tantárgy oktatásának célja

A Szentháromságos egy Isten képére teremtett ember lényegéhez tartozik a közösség, a szeretetközösség Istennel és a többi emberrel, ebben tud megvalósulni, kiteljesedni embersége itt a földön, és ennek tökéletes megvalósulása lesz a mennyország. A kurzus célja, hogy gyakoroljuk ezt saját életünkben és közösségeinkben, ill. megtanuljuk elősegíteni a boldog közösségek megvalósulását környezetünkben, plébániáinkon. 

 

A tantárgy tartalma:

Tinédzserek jellemzői. Közösség mint fogalom és formái. Közösség működése és a közösség vezetője.

 

Készségek, kompetenciák:

a) Tudás:

-   Rendelkezik a közösségépítés tantárgy ismeretanyagával.

-   Átfogóan ismeri az adott képzési terület alapvető tényeit, irányait és határait.

-   Ismeri a szakterületéhez kötődő legfontosabb összefüggéseket, elméleteket és az ezeket felépítő fogalomrendszert.

b) Képességek:

-   Képes a közösség életében aktívan részt venni, ill. közösséget alapítani.

-   Képes a közösséget vezetni.

-   Jó vezetőként képes önvizsgálatot tartani.

-   Képes a kompromisszumra.

-   Ellátja a szakképzettségének megfelelő munkakört.

-   Rutin szakmai problémákat azonosít, feltárja és megfogalmazza az azok megoldásához szükséges elvi és gyakorlati hátteret, azokat a standard műveletek gyakorlati alkalmazásával megoldja.

c) Attitűdök:

-   Elfogadja, hogy Isten közösségre teremtette az ember szűkebb és tágabb értelemben.

-   Törekszik arra, hogy saját (plébániai) közösségében tudását és tehetségét minél magasabba szinten kamatoztassa és talentumaival gazdagítsa a rábízottakat.

-   Törekszik arra, hogy önképzése a szakmai céljai megvalósításának egyik eszközévé váljon.

-   Törekszik arra, hogy a problémákat lehetőleg másokkal együttműködésben oldja meg.

d) Autonómia és felelősség:

-   Nyitott az ide tartozó tudományok felé pl. pedagógia, pszichológia, szociológia. Váratlan döntési helyzetekben is önállóan végzi az átfogó, megalapozó szakmai kérdések végig gondolását és adott források alapján történő kidolgozását.

-   Önállóan végzi munkáját tevékenysége kritikus értékelés és folyamatos korrekciója mellett.

-   A szakterülete megalapozó nézeteit felelősséggel vállalja.

 

Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok)

Közösségépítő kézifüzet 2005.

Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok)

VANIER, Jean, A közösség, A megbocsátás és ünnep helye, Vigília, Bp. 1995.:  

1. fejezet: Egy szív, egy lélek, egy szellem (30-84. o.),  

5. fejezet: Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma (215-264. o.) 

Balog Mária CB: Közösség és közösségvezetés

Christian A. Schwartz: Magától - A természetes növekedés útja 

Utoljára módosítva: 2024. 12. 11. 13:28

Eseménynaptár -
2025. február

Intézményünk

A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.

Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.

Főiskola Papnevelő Intézet Kollégiumok