Kreditérték: 2
Tagozat: Levelező
Óraszám: 0/6/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kürnyek Róbert
Követelmény típus: gyakorlati jegy
Szak: Hittanár-nevelőtanár
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja A Szentháromságos egy Isten képére teremtett ember lényegéhez tartozik a közösség, a szeretetközösség Istennel és a többi emberrel, ebben tud megvalósulni, kiteljesedni embersége itt a földön, és ennek tökéletes megvalósulása lesz a mennyország. A kurzus célja, hogy gyakoroljuk ezt saját életünkben és közösségeinkben, ill. megtanuljuk elősegíteni a boldog közösségek megvalósulását környezetünkben, plébániáinkon. |
|
A tantárgy tartalma: Közösség mint fogalom és formái. Közösség működése és a közösség vezetője. Tinédzserek jellemzői. |
|
Készségek, kompetenciák: a) Tudás: - Rendelkezik a közösségépítés tantárgy ismeretanyagával. - Átfogóan ismeri az adott képzési terület alapvető tényeit, irányait és határait. - Ismeri a szakterületéhez kötődő legfontosabb összefüggéseket, elméleteket és az ezeket felépítő fogalomrendszert. b) Képességek: - Képes a közösség életében aktívan részt venni, ill. közösséget alapítani. - Képes a közösséget vezetni. - Jó vezetőként képes önvizsgálatot tartani. - Képes a kompromisszumra. - Ellátja a szakképzettségének megfelelő munkakört. - Rutin szakmai problémákat azonosít, feltárja és megfogalmazza az azok megoldásához szükséges elvi és gyakorlati hátteret, azokat a standard műveletek gyakorlati alkalmazásával megoldja. c) Attitűdök: - Elfogadja, hogy Isten közösségre teremtette az ember szűkebb és tágabb értelemben. - Törekszik arra, hogy saját (plébániai) közösségében tudását és tehetségét minél magasabba szinten kamatoztassa és talentumaival gazdagítsa a rábízottakat. - Törekszik arra, hogy önképzése a szakmai céljai megvalósításának egyik eszközévé váljon. - Törekszik arra, hogy a problémákat lehetőleg másokkal együttműködésben oldja meg. d) Autonómia és felelősség: - Nyitott az ide tartozó tudományok felé pl. pedagógia, pszichológia, szociológia. Váratlan döntési helyzetekben is önállóan végzi az átfogó, megalapozó szakmai kérdések végig gondolását és adott források alapján történő kidolgozását. - Önállóan végzi munkáját tevékenysége kritikus értékelés és folyamatos korrekciója mellett. - A szakterülete megalapozó nézeteit felelősséggel vállalja. |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok) Közösségépítő kézifüzet 2005. |
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok) VANIER, Jean, A közösség, A megbocsátás és ünnep helye, Vigília, Bp. 1995.: 1. fejezet: Egy szív, egy lélek, egy szellem (30-84. o.), 5. fejezet: Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma (215-264. o.) Balog Mária CB: Közösség és közösségvezetés Christian A. Schwartz: Magától - A természetes növekedés útja |
Utoljára módosítva: 2024. 12. 11. 13:25
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.