Idegen nyelv, egyházi szaknyelv 1.

GTEA1161

Kreditérték: 3

Tagozat: Nappali

Óraszám: 0/4/0

Oktatás nyelve: magyar

Tárgyfelelős oktató: Miletics Piroska

Követelmény típus: évközi jegy

Szak: Katolikus teológus

Képzés szintje: O


A tantárgy oktatásának célja:

A korszerű idegennyelv-tanítás elsődleges célja a nyelvtanuló nyelvi cselekvőképességének fejlesztése. A hallgató legyen képes személyes és szakmai életében egyéni céljait elérni, saját gondolatait kifejezni, és mind valódi mind pedig digitális térben idegen nyelven kommunikálni, ismereteket szerezni, különösen egyházi kontextusban.
Az A1 szinten megszerzett szókincs bővítése.
Készülés a Theolingua nyelvvizsgára (B2 szint)

 

A tantárgy tartalma:

1.hét: Revision, summer holidays, listening, grammar structures

2.hét: Unit 3:Teenage pressure, reading, making arrangements, dialogues

3.hét: Unit 3:Writing an informal e-mail, linking words, useful expressions

4.hét: Unit 4: Food, different meals, there is/there are, some and any

5.hét: Unit 4:Listening, unstressed words,,how much/how many, a lot of, afew/a little

6.hét: Unit 4:Adjectives and prepositions unusual restaurants (reading)

7.hét: Unit4:In a restaurant, ordering food, writing an informal invitation

8. hét: ZH on units 3 and 4, Exam skill trainer

9.hét:  Unit 5:In the city: vocabulary, describing places in a city

10.hét: Unit 5:Comparatives

11.hét: Unit 5:Town or country?,advantages/disadvantages

12.hét: Unit 5:Superlatives, words that go together, unusual cities, asking for and giving directions

13.hét: ZH:oral and written exam

 

Elérendő kompetenciák:

a) Tudás: Az A2 szinten megszerzett nyelvtani szerkezetek, például mennyiségjelzők, hasonlító szerkezetek, felsőfok magabiztos használata

b) Képességek: Baráti levél, meghívó írása, útbaigazítás adása/ kérése, éttermi rendelés, A2 szinten szövegek olvasása, megértése, lakóhely bemutatása

c) Attitűdök: Érdeklődés az angolszász kultúra, irodalom és az angol nyelvet beszélő országok nevezetességei, jellemzői iránt.

d) Autonómia és felelősség: Képesség az egyéni célok meghatározására, képesség az önálló fejlődésre, saját tanulói stratégiák kialakítása, a tanórán kívüli lehetőségek felhasználása a nyelvtudás kiszélesítésére és a személyiség fejlődésére.

 

Kötelező irodalom:

Az oktató által összeállított tansegédlet.

Ajánlott irodalom:

Weisz György (2012): Speak Simply B2! Szeged: Maxim Kiadó.

Raymond Murphy (2001): English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University

Utoljára módosítva: 2025. 01. 24. 13:10

Eseménynaptár -
2025. február

Intézményünk

A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.

Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.

Főiskola Papnevelő Intézet Kollégiumok