Kreditérték: 3
Tagozat: Levelező
Óraszám: 0/0/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dr. Maróti Gábor
Követelmény típus: évközi jegy
Szak: Római katolikus kántor
Képzés szintje: BA
A tantárgy oktatásának célja: A tényfeltárás és az értelmezés területen szakmailag értékelhető eredmény létrehozásának segítése, és ilyen módon dokumentálható, hogy a hallgató elsajátította és alkalmazni tudja a tudományterület fogalmi eszközeit és módszereit. |
|
A tantárgy tartalma: A szakdolgozat olyan jelentős volumenű, szakmai munkán alapuló tanulmány, amelynek témája a kántor szak oktatói által meghirdetett szakdolgozati témák közül szabadon választható, illetve a hallgató kezdeményezésére a kántor szak és a hittudomány területéről jelölhető ki. Tükrözi a hallgató tájékozottságát a témára vonatkozó szakirodalomban, valamint szakmai ítélőképességét az eredmények elemző, kritikai és összegző áttekintése során. |
|
Elérendő kompetenciák: A tényfeltárás és az értelmezés területen szakmailag értékelhető eredményt nyújt, és ilyen módon dokumentálható, hogy a hallgató elsajátította és alkalmazni tudja a tudományterület fogalmi eszközeit és módszereit. |
|
Kötelező irodalom: Az adott szakdolgozat témájához kapcsolódó szakirodalom Maróti Gábor: Metodológia Tudományelméleti és kutatásmódszertani alapismeretek, Győri Hittudományi Főiskola, Budapest, 2018 Dolgozatírási szabályzat, Győri Hittudományi Főiskola, Győr-Szombathely, 2018 |
|
Ajánlott irodalom: Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Hogyan írjunk, hogy megértsenek? Budapest, Kossuth, 1997. Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve Osiris, Bp. 2005. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz, Bp. 1996. Canlis, J.: Calvin’s Ladder – A Spiritual Theology of Ascent and Ascension, Grand Rapids, Eerdmans, 2010. Browing, D.: Pratical Theology, San Fransico, Harper & Row, 1983. Osmer, R. R.: Practical Theology – An Introduction, Grand Rapids, Eerdmans, 2008. Ritschl, D.: Zur Logik der Theologie – Kurze Darstellung der Zusammenhänge theologischer Grundgedanken, München: Chr. Kaiser Verlag, 1984. Steck, W.: Alltagsdogmatik -– Ein unvollendetes Projekt, Göttingen: Vanderhoeck, Ruprecht, 2005 |
Utoljára módosítva: 2025. 01. 24. 12:46
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.