Didaktika 2.

GLOA2602-22

Kreditérték: 2

Tagozat: Nappali

Óraszám: 6/0/0

Oktatás nyelve: magyar

Tárgyfelelős oktató: Dr. Makk Zoltán

Követelmény típus: kollokvium

Szak: Hittanár-nevelőtanár-közismereti tanár

Képzés szintje: O


A tantárgy oktatásának célja:

Az oktatási módszerek, az oktatás szervezeti keretei, formái és módjai, a pedagógiai értékelés elemző megismerése, felkészülés a tanári tevékenységre.

 

A tantárgy tartalma:

-          Oktatási módszerek (előadás, magyarázat, elbeszélés, tanulók kiselőadásai, megbeszélés, vita, szemléltetés, projektmódszer, kooperatív módszer, szimuláció, szerepjáték, játék, házi feladat).

-          Oktatás szervezeti keretei (osztály, csoport).

-          Oktatás szervezeti formái (tanóra, tanórán kívüli szervezeti keretek).

-          Oktatás szervezési módjai és munkaformái (frontális, csoport, páros és egyéni munka)

-          Tanulásszervezés (egyes tanulók, tanulócsoportok kívánatos/zavaró viselkedése).

-          Pedagógiai értékelés.

 

Elérendő kompetenciák:

tudás:

-           ismeri a pedagógiai folyamatok közötti összefüggéseket

-           ismeri a tanulási-tanítási módszereket, motivációs eszközöket

képességek:

-           képes az együttműködési képességek fejlesztését segítő módszerek kiválasztására

attitűdök:

-           fontosnak tartja a tanulók gondolkodási, együttműködési képességének  fejlesztését

autonómia és felelősség:

-          felelősséget érez saját és az általa vezetett csoport munkájáért, eredményeiért

 

Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok)

Báthory Zoltán (1987): Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó, Budapest.

Didaktika https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_519_42498_2/index.html

Falus Iván (szerk.) (2003): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok)

Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.

Halász Gábor (2001): Az oktatási rendszer. MK Pedagógus Könyvek, Budapest.

Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária (2000): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs.

Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Budapest.

 

Utoljára módosítva: 2025. 01. 23. 11:48

Eseménynaptár -
2025. február

Intézményünk

A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.

Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.

Főiskola Papnevelő Intézet Kollégiumok