Kreditérték: 2
Tagozat: Nappali
Óraszám: 6/0/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dr. Makk Zoltán
Követelmény típus: kollokvium
Szak: Hittanár-nevelőtanár-közismereti tanár
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja: Az oktatási módszerek, az oktatás szervezeti keretei, formái és módjai, a pedagógiai értékelés elemző megismerése, felkészülés a tanári tevékenységre. |
|
A tantárgy tartalma: - Oktatási módszerek (előadás, magyarázat, elbeszélés, tanulók kiselőadásai, megbeszélés, vita, szemléltetés, projektmódszer, kooperatív módszer, szimuláció, szerepjáték, játék, házi feladat). - Oktatás szervezeti keretei (osztály, csoport). - Oktatás szervezeti formái (tanóra, tanórán kívüli szervezeti keretek). - Oktatás szervezési módjai és munkaformái (frontális, csoport, páros és egyéni munka) - Tanulásszervezés (egyes tanulók, tanulócsoportok kívánatos/zavaró viselkedése). - Pedagógiai értékelés. |
|
Elérendő kompetenciák: tudás: - ismeri a pedagógiai folyamatok közötti összefüggéseket - ismeri a tanulási-tanítási módszereket, motivációs eszközöket képességek: - képes az együttműködési képességek fejlesztését segítő módszerek kiválasztására attitűdök: - fontosnak tartja a tanulók gondolkodási, együttműködési képességének fejlesztését autonómia és felelősség: - felelősséget érez saját és az általa vezetett csoport munkájáért, eredményeiért |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok) Báthory Zoltán (1987): Tanítás és tanulás. Tankönyvkiadó, Budapest. Didaktika https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_519_42498_2/index.html Falus Iván (szerk.) (2003): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. |
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok) Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanításelmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest. Halász Gábor (2001): Az oktatási rendszer. MK Pedagógus Könyvek, Budapest. Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária (2000): Pedagógiai tervezés. Comenius Bt., Pécs. Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Budapest.
|
Utoljára módosítva: 2025. 01. 23. 11:48
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.