Kreditérték: 2
Tagozat: Levelező
Óraszám: 0/6/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dr. Makk Zoltán
Követelmény típus: gyakorlati jegy
Szak: Hittanár-nevelőtanár
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja: A képzés során a hallgatók megismerik a tanulásmódszertan elméleti alapjait és a hozzá kapcsolódó tevékenységformákat. Megismerik azokat a képességfejlesztő gyakorlatokat, eljárásokat, amelyeket saját tanulási technikájukba is beépíthetnek, ugyanakkor későbbi munkájuk során is hasznosíthatnak. A tevékenységközpontú képzés során tudják a hallgatók az elméleti ismereteket a gyakorlatban alkalmazni.
|
|
A tantárgy tartalma: • A tanuláshoz való viszonyulás formálása – tanulási attitűd A tanuláshoz való pozitív viszonyulást támogató források A kapcsolat, a kompetencia és az autonómia összefonódásai a motivációban A tudatos viszonyulást támogató modellek A hat gondolkodó szemüveg: a párhuzamos gondolkodás 6 aspektusa • A tanulás pszichológiai képességei és fejlesztésük Az információk megszerzése – figyelem, érzékelés, észlelés figyelem, gondolkodás, a gondolkodás szintjei kreativitás, emlékezet tanulási szokások, tanulási technikák • A tanulási szokások formálása Érzékleti preferencia kérdőív Időtükör technika Írott szövegek jelölése - Insert technika Vázlatkészítés gondolattérképpel |
|
Elérendő kompetenciák: a) Tudás • Ismerje a tanulásmódszertan elméleti alapjait, ismerjen fejlesztő gyakorlatokat. b)Képességek • Legyen képes a képzés során elsajátított elméleti tudását a tanítványai tanulási eredményességének fejlesztése érdekében a gyakorlatban is alkalmazni c) Attitűdök • Fontosnak tartja az alapos felkészülést, a tervezést és a rugalmas megvalósítást. d) Autonómia és felelősség • Felelősséget érez a tanulást támogató értékelés mellett. |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok):
|
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): · Balogh László (1997). Tanulási stratégiák és stílusok, a fejlesztés pszichológiai alapjai. Akadémiai Kiadó, Budapest · Czigler István (2005). A figyelem pszichológiája. KLTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék, Debrecen · Digitális Nemzedék Konferencia (2012). Tanulmánykötet · Henry Lorayne (1999). A gondolat ereje. Bagolyvár Kiadó, Budapest · Metzig W. és Schuster M. (2003). Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony · alkalmazásának módszerei. Medicina, Budapest · Mező Ferenc (2004). A tanulás stratégiája. Pedellus Novitas Kft., Debrecen |
Utoljára módosítva: 2025. 01. 23. 09:31
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.