Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali
Óraszám: 0/4/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dörnyei Zsuzsanna
Követelmény típus: évközi jegy
Szak: Katolikus teológus
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja: A hallgatók olyan alapvető ismereteket sajátítanak el olasz nyelven, melyek szükségesek a mindennapi élet helyzeteiben történő kommunikációhoz. Az alapvető szókincs és nyelvtani szerkezetek mellett megtanulnak vallási kifejezéseket, az alapvető liturgikus nyelvezetet. Képesek egyszerű mondatokat és kifejezéseket használni, a mindennapi élethelyzetekben párbeszédeket alkotni. Megismerik az olasz kultúra, különösen az egyházi élethez kapcsolódó elemeit. |
|
A tantárgy tartalma: A napi evangélium olvasása olasz nyelven. - kiejtés gyakorlása, vallási kifejezések bevésése Vatikán news- Ferenc pápa beszédeinek hallgatása- hallott szövegértés 1. Hét : Saluti. Presentazione.L’alfabeto italiano. La pronuncia. Essere. 2. Hét: Nemzetiségek. Di dove sei? Il sostantivo e l’aggettivo. Numeri da a 10. Avere. 3. Hét: Professioni. Verbi in–are. Numeri 20-100. L’articolo determinativo 4. Hét: Chiedere e dire l’etá. Interrogativi: Dove? Quanto? Iscriversi ad un corso di lingua 5. Hét: Registrarsi alla receptions di un albergo. Fare. 6. Hét: Ordinare al bar e al ristorante. Fare una prenotazione in un ristorante. Verbi in –ere 7. Hét: Volere/Potere ( verbi modali) Come stai? Stare. I pasti e il cibo. 8. Hét: Ripetizione 9. Hét: Verifica 10. Hét: Verbi in –ire. Verbi irregolari: andare/ venire/ dovere 11. Hét: Descrivere un’abitazione. Recensire un albergo 12. Hét: Chiedere assistenza in albergo. I giorni della settimana. 13. Hét. Verifica |
|
Elérendő kompetenciák: a) Tudás: Bemutatkozás, személyes adatok, az olasz ábécé, lakóhely bemutatása, rendelés étteremben. Egyszerű mondatok alkotása, főnév-melléknév egyeztetése, szabályos és rendhagyó igék ragozása jelen időben b) Képességek: Hallás után rövid szövegek megértése. Alapvető beszédkészség, amely lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy egyszerű párbeszédekben részt vegyenek, bemutatkozzanak, és kifejezzék alapvető szükségleteiket. Egyszerű mondatok, üzenetek, rövid levelek írása, valamint a vallási kontextusban használható szövegek (például imák) megfogalmazása. Az evangélium olvasása során olvasott szöveg értése fejlődik. c) Attitűdök: Nyitott hozzáállás az olasz nyelv és kultúra iránt, különösen a vallási és liturgikus elemek iránt. Pozitív és aktív részvétel az órákon, a tanulás iránti lelkesedés és érdeklődés fenntartása. d) Autonómia és felelősség: A hallgatók képesek legyenek önállóan folytatni a tanulást, például szókincs bővítése, egyszerű vallási szövegek tanulmányozása, vagy olasz nyelvű imák memorizálása révén. |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): Ciro Massimo Naddeo, Euridice Orlandino: Dieci A1, Alma edizioni, Firenze |
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): Négynyelvű szószedet http://www.theolingua.hu/doc/szoszedet.pdf |
Utoljára módosítva: 2025. 01. 10. 13:29
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.