Kreditérték: 3
Tagozat: Nappali
Óraszám: 0/4/0
Oktatás nyelve: magyar
Tárgyfelelős oktató: Dörnyei Zsuzsanna
Követelmény típus: évközi jegy
Szak: Katolikus teológus
Képzés szintje: O
A tantárgy oktatásának célja: Az alapvető nyelvi készségek továbbfejlesztése annak érdekében, hogy a hallgatók képesek legyenek összetettebb helyzetekben is megértetni magukat és megérteni másokat, különösen egyházi kontextusban. Az A1 szinten megszerzett szókincs bővítése. |
|
A tantárgy tartalma: A napi evangélium, olvasmányok olvasása és fordítása olasz nyelven. Autentikus olasz egyházi és világi szövegek olvasása, hallgatása. 1. Hét: Ripasso ( Lezione 0) 2. Hét: Lezione 1: Imparare. Passato prossimo. Parlare della propria esperienza di apprendimento dell’italiano. Il superlativo assoluto 3. Hét: Ascolto. Iscrizione a un corso. Titoli di studio 4. Hét: Lezione 2: Come eravamo. Imperfetto. Le fasi della vita. 5. Hét: Aspetto e personalitá. Il presente storico. Fare la fila. 6. Hét: Lezione 3: Le persone che contano. Passato pr. /Imperfetto. Partecipare ad un’intervista. 7. Hét: Congratularsi. Il matrimonio. 8. Hét: Verifica 9. Hét: Lezione 4: Stare bene. Parti del corpo. L’imperativo formale. Chiedere consigli in farmacia. 10. IL ne partitivo. Rivolgersi al pronto soccorso. 11. Hét: Lezione 5: Servizi. Al mercato. Chiedere uno sconto. Stare+gerundio. 12. .Hét: Al commissariato di polizia. Averci. Inviare un pacco alla posta. 13. Hét: Verifica,.
|
|
Elérendő kompetenciák: a) Tudás Az A2 szinten megszerzett nyelvtani szerkezetek, például az egyszerű és folyamatos múlt idő, a jövő idő, valamint az összetettebb mondatszerkezetek magabiztos használata. b) Képességek Íráskészség: Baráti levél írása Olvasáskészség: Folyékony olvasása az evangéliumnak, autentikus olasz szövegeknek, azok értelmezése Hallásértés: Képesség az összetettebb vallási és mindennapi szövegek és beszédek megértésére, mint például prédikációk, liturgikus imák vallási tanítások. c) Attitűdök Továbbra is pozitív hozzáállás a nyelvtanuláshoz, az új ismeretek iránti kíváncsiság és nyitottság. Érdeklődés az olasz egyházi hagyományok, vallási szokások és liturgikus gyakorlatok iránt. d) Autonómia és felelősség Képesség a saját nyelvi fejlődésük követésére, erősségeik és gyengeségeik felismerésére, és szükség esetén önálló tanulási stratégiák kidolgozására. |
|
Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): Ciro Massimo Naddeo, Euridice Orlandino: Dieci A2, Alma edizione, Firenze |
|
Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok): Domokos György: Il tesoro nascosto – Manuale di lingua italiana con linguaggio ecclesiastico Négynyelvű szószedet |
Utoljára módosítva: 2025. 01. 10. 13:32
A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.
Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.