Idegen nyelv, egyházi szaknyelv 3.

GTEO1163

Kreditérték: 3

Tagozat: Nappali

Óraszám: 0/4/0

Oktatás nyelve: magyar

Tárgyfelelős oktató: Dörnyei Zsuzsanna

Követelmény típus: évközi jegy

Szak: Katolikus teológus

Képzés szintje: O


A tantárgy oktatásának célja:

Az alapvető nyelvi készségek továbbfejlesztése annak érdekében, hogy a hallgatók képesek legyenek összetettebb helyzetekben is megértetni magukat és megérteni másokat, különösen egyházi kontextusban.

Az A1 szinten megszerzett szókincs bővítése.

 

A tantárgy tartalma:

A napi evangélium, olvasmányok olvasása és fordítása olasz nyelven.

Autentikus olasz egyházi és világi szövegek olvasása, hallgatása.

1.      Hét: Ripasso ( Lezione 0)

2.      Hét: Lezione 1: Imparare. Passato prossimo. Parlare della propria esperienza di apprendimento dell’italiano. Il superlativo assoluto

3.      Hét: Ascolto. Iscrizione a un corso. Titoli di studio

4.       Hét:  Lezione 2: Come eravamo. Imperfetto. Le fasi della vita.

5.      Hét: Aspetto e personalitá. Il presente storico. Fare la fila.

6.      Hét: Lezione 3: Le persone che contano. Passato pr. /Imperfetto. Partecipare ad un’intervista.

7.      Hét: Congratularsi. Il matrimonio.

8.      Hét: Verifica

9.      Hét: Lezione 4: Stare bene. Parti del corpo. L’imperativo formale. Chiedere consigli in farmacia.

10.  IL ne partitivo. Rivolgersi al pronto soccorso.

11.  Hét: Lezione 5: Servizi. Al mercato. Chiedere uno sconto. Stare+gerundio.

12.  .Hét: Al commissariato di polizia. Averci. Inviare un pacco alla posta.

13.  Hét: Verifica,.

 

Elérendő kompetenciák:

a) Tudás

Az A2 szinten megszerzett nyelvtani szerkezetek, például az egyszerű és folyamatos múlt idő, a jövő idő, valamint az összetettebb mondatszerkezetek magabiztos használata.

b) Képességek

Íráskészség: Baráti levél írása

Olvasáskészség: Folyékony olvasása az evangéliumnak, autentikus olasz szövegeknek, azok értelmezése

Hallásértés: Képesség az összetettebb vallási és mindennapi szövegek és beszédek megértésére, mint például prédikációk, liturgikus imák vallási tanítások.

c) Attitűdök

Továbbra is pozitív hozzáállás a nyelvtanuláshoz, az új ismeretek iránti kíváncsiság és nyitottság.

Érdeklődés az olasz egyházi hagyományok, vallási szokások és liturgikus gyakorlatok iránt.

d) Autonómia és felelősség

Képesség a saját nyelvi fejlődésük követésére, erősségeik és gyengeségeik felismerésére, és szükség esetén önálló tanulási stratégiák kidolgozására.

 

Kötelező irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok):

Ciro Massimo Naddeo, Euridice Orlandino: Dieci A2, Alma edizione, Firenze

Ajánlott irodalom (könyvek, jegyzetek, folyóiratok):

Domokos György: Il tesoro nascosto – Manuale di lingua italiana con linguaggio ecclesiastico

Négynyelvű szószedet

http://www.theolingua.hu/doc/szoszedet.pdf

Utoljára módosítva: 2025. 01. 10. 13:32

Eseménynaptár -
2025. február

Intézményünk

A Brenner János Hittudományi Főiskola a Nyugat-Dunántúl egyik legrégebbi egyházi felsőoktatási intézménye, fenntartója a Győri Egyházmegye. A régióban a hitéleti, hittudományi, egyházzenei képzések és továbbképzések szellemi központja.

Főiskolánk legfontosabb küldetésének tartja a papnövendékek és a hitoktatók képzését. Célunk nemzedékről nemzedékre átörökíteni, hogy az Isten titka felé nyitott emberi gondolkodás logikus, szép, értelmes és igaz.

Főiskola Papnevelő Intézet Kollégiumok